metaverse ແມ່ນຫຍັງ?
ການຊື້ຂາຍອັດຕະໂນມັດ Crypto

Metaverse ແມ່ນຫຍັງ?

ກະຈົກ ດຳ, ຮູບເງົາຊຸດໜຶ່ງຂອງອັງກິດທີ່ສາຍຮອບປະຖົມມະທັດໃນປີ 2011, ໄດ້ສະແດງໂລກສົມມຸດຖານທີ່ມະນຸດມີປະຕິສຳພັນຢ່າງໃກ້ຊິດກັບເທັກໂນໂລຍີຜ່ານຄວາມເປັນຈິງສະເໝືອນ ແລະ ຄວາມເປັນຈິງເພີ່ມເຕີມ. ໃນຮູບເງົາ, ມະນຸດໄດ້ຫລົບຫນີຈາກຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຂອງຊີວິດດັ່ງທີ່ພວກເຮົາຮູ້ແຕ່ຍັງມີປະສົບການທີ່ມີຄວາມຫມາຍ. ໃນຄວາມເປັນຈິງ, "ຊີວິດຈິງ" ແມ່ນ virtual, ແລະທຸກຄົນເຮັດວຽກກັບລະບົບຈຸດ. ໄວຕໍ່ກັບມື້ນີ້ແລະສິ່ງທີ່ເປັນ fiction ໃນປີ 2011 ຄ່ອຍໆກາຍເປັນຄວາມເປັນຈິງທີ່ມີທ່າແຮງຂອງ metaverse ນີ້.

Metaverse ແມ່ນຫຍັງ?

ໃນວັນທີ 28 ເດືອນຕຸລາປີ 2021, Mark Zuckerberg CEO ຂອງ Facebook ໄດ້ປະກາດວ່າບໍລິສັດກໍາລັງ rebranding ແລະປ່ຽນຊື່ຂອງຕົນເປັນ 'Meta. 

ມີ​ຄໍາ​ຖາມ​ຫລາຍ​ຢ່າງ​ນັບ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ຂ່າວ​ນີ້​ອອກ​ມາ​. Facebook ພະຍາຍາມເຮັດຫຍັງ? Metaverse ແມ່ນຫຍັງ? ຜົນກະທົບໄລຍະສັ້ນ ແລະ ໄລຍະຍາວແມ່ນຫຍັງ? ມັນຈະປ່ຽນແປງວິທີທີ່ພວກເຮົາດໍາລົງຊີວິດແລະເຮັດສິ່ງຕ່າງໆແນວໃດ? ມັນຈະມີຜົນກະທົບແນວໃດກັບແນວຄວາມຄິດຂອງເງິນ? ທັງໝົດນີ້ຈະເກີດຂຶ້ນໃນໄວໆນີ້ແນວໃດ? 

At Coinrule, ພວກເຮົາອອກຈາກຄໍາຖາມທີ່ບໍ່ມີຄໍາຕອບ. ສະນັ້ນໃຫ້ເຮົາລົງເລິກເຂົ້າໄປໃນຫົວຂໍ້ນີ້.

ຈັກກະວານຂະໜານດິຈິຕອນ  

ເຖິງແມ່ນວ່າມັນເບິ່ງຄືວ່າ, 'metaverse' ບໍ່ແມ່ນຄໍາສັບໃຫມ່. ມັນໄດ້ເປັນຄໍາທີ່ໂດ່ງດັງຕັ້ງແຕ່ຊຸມປີ 90 ໃນເວລາທີ່ມັນໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມໂດຍ Neal Stephenson ໃນນະວະນິຍາຍຂອງລາວ 1992, Snow Crash. 

ໃນຫນັງສື, Stephenson ໄດ້ອະທິບາຍ metaverse ເປັນ "ສະຖານທີ່ຈິນຕະນາການຮ່ວມກັນສໍາລັບສາທາລະນະທີ່ມີຢູ່ໃນອິນເຕີເນັດແລະຄາດຄະເນໃສ່ແວ່ນຕາຄວາມເປັນຈິງ virtual."

ໃນມື້ນີ້, ຜູ້ຊ່ຽວຊານໄດ້ອະທິບາຍ metaverse ເປັນຈັກກະວານຂະຫນານດິຈິຕອນ. ບາງຄົນຍັງຄາດຄະເນວ່າມັນເປັນອະນາຄົດຂອງອິນເຕີເນັດ. 

metaverse ແມ່ນອິນເຕີເນັດ, ເຕັມໄປດ້ວຍປະສົບການ virtual ແລະຄວາມເປັນຈິງເພີ່ມຂຶ້ນ. ຄິດວ່າມັນເປັນໂລກທີ່ທ່ານສາມາດມີປະສົບການທີ່ແທ້ຈິງໃນໂລກ virtually.

ເຖິງແມ່ນວ່າບາງເທກໂນໂລຍີທີ່ຈໍາເປັນສໍາລັບຈັກກະວານແມ່ນມີຢູ່ໃນປະຈຸບັນ, ມັນມີທາງຍາວໄກກ່ອນທີ່ metaverse ຈະກາຍເປັນຢ່າງກວ້າງຂວາງ. 

NFTs ແລະ Blockchain ໃນ Metaverse

ຫນຶ່ງໃນຕົວຫຍໍ້ໃຫມ່ທີ່ພົບເລື້ອຍທີ່ສຸດໃນຍຸກທີ່ຜ່ານມາແມ່ນ "NFT" (tokens ທີ່ບໍ່ແມ່ນ fungible). 

ຜູ້ຊ່ຽວຊານໄດ້ກ່າວວ່າ NFTs ແລະເຕັກໂນໂລຢີທີ່ຄ້າຍຄືກັນອື່ນໆແມ່ນສ່ວນຫນຶ່ງທີ່ສໍາຄັນຂອງ metaverse ຍ້ອນວ່າ, metaverse ມີລະບົບສະກຸນເງິນທົ່ວໄປທີ່ສອດຄ່ອງກັນ.

ມີຄວາມໂຊກດີທີ່ຈະເກີດຂຶ້ນສໍາລັບຜູ້ທີ່ຕັ້ງຕໍາແຫນ່ງຕົນເອງແລະນໍາໃຊ້ເຕັກໂນໂລຢີທີ່ພົ້ນເດັ່ນຂື້ນເຊັ່ນເກມເພື່ອຫາລາຍໄດ້ແລະ NFTs.  

ໃນດ້ານການເງິນ, ຊັບສິນທີ່ບໍ່ສາມາດແຍກອອກໄດ້ ແລະສາມາດປ່ຽນໄດ້ກັບຕົວຢ່າງອື່ນໆຂອງຊັບສິນດຽວກັນແມ່ນໄດ້ຖືກກ່າວເຖິງວ່າເປັນຊັບສິນທີ່ສາມາດແຜ່ເຊື້ອໄດ້. ສໍາລັບຕົວຢ່າງ, ສະກຸນເງິນແລະ cryptocurrencies ແມ່ນຊັບສິນ fungible - ບໍ່ມີຄວາມແຕກຕ່າງກັນລະຫວ່າງ 2 ໃບບິນເງິນໂດລາແຍກຕ່າງຫາກຫຼື 2 bitcoins ແຍກຕ່າງຫາກ.

ເງິນໂດລາສາມາດແລກປ່ຽນກັບເງິນໂດລາອື່ນໆ; ເຊັ່ນດຽວກັນ, bitcoin ໃດສາມາດແລກປ່ຽນກັບ bitcoin ອື່ນໆ. 

ໃນທາງກົງກັນຂ້າມ, token ທີ່ບໍ່ແມ່ນ fungible ແມ່ນຊັບສິນທີ່ເປັນເອກະລັກທີ່ສາມາດແລກປ່ຽນກັນໄດ້. ມັນເປັນເອກະລັກເພາະວ່າມູນຄ່າຂອງ NFT ແມ່ນເປັນເອກະລັກຂອງເຈົ້າຂອງ. ຕົວຢ່າງ, ສິນລະປະດິຈິຕອນທີ່ເຕືອນເຈົ້າກ່ຽວກັບແມ່ຕູ້ຂອງເຈົ້າສາມາດມີມູນຄ່າ 1000 ໂດລາຕໍ່ເຈົ້າ. ສະນັ້ນເດົາຫຍັງ? ນັ້ນແມ່ນສິ່ງທີ່ທ່ານສາມາດກໍານົດລາຄາຂອງມັນຢູ່ທີ່.  

NFTs ເປັນວິທີທີ່ປອດໄພ, ມີການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງໃນການກໍານົດ ແລະພິສູດຄວາມເປັນເຈົ້າຂອງຊັບສິນສະເໝືອນ. NFTs ຖືກເກັບໄວ້ໃນ blockchain. ດ້ວຍວິທີນີ້, ທຸກໆຄົນສາມາດເປັນເຈົ້າຂອງ tokens ເຫຼົ່ານີ້ແລະເປັນເຈົ້າຂອງຊັບສິນດິຈິຕອນ. ໃຜກໍ່ຕາມທີ່ "ຂາຍ" ຜະລິດຕະພັນດິຈິຕອນ (ບໍ່ວ່າຈະເປັນສິນລະປະ, ດົນຕີ, ຫຼືສິ່ງອື່ນໆ) ແມ່ນພຽງແຕ່ຂາຍຫຼັກຖານສະແດງການເປັນເຈົ້າຂອງຊັບສິນ.  

NFTs ຖືກສ້າງຂື້ນແລະຖືກປົກປ້ອງດ້ວຍເທກໂນໂລຍີ blockchain. ຢ່າງໃດກໍຕາມ, ຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງ NFTs ແລະ, ເວົ້າ, bitcoin ຫຼື ethereum ແມ່ນວ່າບໍ່ມີມູນຄ່າການຄ້າທົ່ວໄປຕິດກັບ NFT ໃນຕົວຂອງມັນເອງ.  

ເຟສບຸກປ່ຽນຊື່ເປັນ "Meta" 

ໃນໄລຍະປີທີ່ຜ່ານມາ, ເຟສບຸກໄດ້ພັດທະນາຈາກການເປັນພຽງແຕ່ເວທີສື່ມວນຊົນສັງຄົມ. ດ້ວຍການຊື້ເຊັ່ນ Instagram ແລະ Whatsapp, ບໍລິສັດໄດ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນຄວາມທະເຍີທະຍານຂອງຕົນສະເຫມີ. ໃນຄວາມສະຫວ່າງນີ້, ການປ່ຽນຊື່ຂອງມັນບໍ່ແປກໃຈເກີນໄປ. 

ໃນຈຸດນີ້, ບໍລິສັດມີບໍລິສັດຍ່ອຍແລະສາຍທຸລະກິດຫຼາຍ, ແລະມັນມີຄວາມຫມາຍທີ່ຈະປ່ຽນຊື່ຈາກແອັບຯຕົ້ນຕໍເພື່ອໃຫ້ເຫມາະສົມກັບວິໄສທັດທີ່ກວ້າງຂວາງ. 

ໃນຖະແຫຼງການຂອງຕົນ, Zuckerberg ກ່າວວ່າ: 

"ຂ້າພະເຈົ້າຄິດວ່າມີຄວາມສັບສົນຫຼາຍແລະຄວາມງຸ່ມງ່າມກ່ຽວກັບການໃຫ້ຍີ່ຫໍ້ຂອງບໍລິສັດຍັງເປັນຍີ່ຫໍ້ຂອງຫນຶ່ງໃນກິດສື່ມວນຊົນສັງຄົມ ... ຂ້າພະເຈົ້າຄິດວ່າມັນເປັນປະໂຫຍດສໍາລັບຄົນທີ່ຈະມີຄວາມສໍາພັນກັບບໍລິສັດທີ່ແຕກຕ່າງຈາກຄວາມສໍາພັນກັບ. ຜະລິດຕະພັນໃດນຶ່ງສະເພາະ, ທີ່ສາມາດປ່ຽນແທນທັງໝົດນັ້ນໄດ້.”       

ໃນເດືອນມີນາ 2014, Mark Zuckerberg ໄດ້ຊື້ Oculus, ບໍລິສັດທີ່ຜະລິດຊຸດຫູຟັງ VR, ໃນລາຄາ 2.3 ຕື້ໂດລາ. ການເຄື່ອນໄຫວດັ່ງກ່າວສາມາດເຫັນໄດ້ວ່າເປັນຕົວຊີ້ບອກຂອງຍີ່ຫໍ້ນີ້ ແລະອະນາຄົດຂອງອິນເຕີເນັດ.  

ມີຫຼາຍສິ່ງທີ່ຄາດຫວັງຢູ່ໃນ metaverse, ບໍ່ວ່າທ່ານຕ້ອງການລົງທຶນໃນມັນຫຼືເປັນສ່ວນຫນຶ່ງທີ່ມີການເຄື່ອນໄຫວຂອງປະສົບການ. 

ໂອກາດທີ່ແທ້ຈິງໃນ Metaverse    

ເຖິງແມ່ນວ່າມີທາງຍາວທີ່ຈະໄປ, ມີອາການເບື້ອງຕົ້ນທີ່ metaverse ກໍາລັງເຕີບໂຕ, ຄືກັບໂລກດິຈິຕອນທີ່ໃຊ້ crypto, ຕົວຢ່າງ Decentraland. ນີ້ແມ່ນບາດກ້າວທໍາອິດໃນບັນດາຈໍານວນຫຼາຍ. 

ໃນ metaverse, ປະຊາຊົນສາມາດດໍາເນີນການທຸກດ້ານຂອງຊີວິດ. ນີ້ຫມາຍຄວາມວ່າເກືອບທຸກອຸດສາຫະກໍາທີ່ມີຢູ່ໃນມື້ນີ້ສາມາດມີຢູ່ໃນ metaverse. metaverse ຍັງຈະນໍາໄປສູ່ຄວາມເປັນຈິງໃຫມ່ແລະຄ່ອຍໆສະຫນອງໂອກາດອັນໃຫຍ່ຫຼວງສໍາລັບການເປັນເຈົ້າຂອງດິຈິຕອນ. 

ຄືກັນກັບເວລາທີ່ອິນເຕີເນັດຂະຫຍາຍຕົວ, ຫຼາຍໆຊ່ອງຈະມາພ້ອມກັບໂອກາດຫຼາຍອັນ. ສິ່ງມະຫັດເລັກນ້ອຍທີ່ Mark Zuckerberg ໄດ້ວາງເດີມພັນໃຫຍ່ແບບນີ້.

ຜະລິດຕະພັນສະເໝືອນ 

ດ້ວຍຜະລິດຕະພັນ virtual, ທຸລະກິດສາມາດເຂົ້າສູ່ຕະຫຼາດໃຫມ່ແລະເປີດກວ້າງການສະເຫນີຍີ່ຫໍ້ຂອງພວກເຂົາ. ສໍາລັບຕົວຢ່າງ, ການຊື້ headband Gucci ສະບັບຈໍາກັດໃນ metaverse ໃນໄວໆນີ້ອາດຈະເປັນ "ຄົນອັບເດດ: ສູງ" ໃຫມ່ທີ່ຈະໃສ່ກັບເຫດການ virtual. 

ເຊັ່ນດຽວກັນ, metaverse ຈະນໍາສະເຫນີໂອກາດທີ່ຫຼາກຫຼາຍສໍາລັບທຸກປະເພດຂອງຍີ່ຫໍ້ທີ່ຈະຂາຍຜະລິດຕະພັນ virtual.     

ກວ້າງກວ່າ

ເຄີຍສົງໄສວ່າເປັນຫຍັງອຸດສາຫະກໍາວີດີໂອເກມຈຶ່ງມີຄຸນຄ່າຫຼາຍກວ່າອຸດສາຫະກໍາກິລາແລະຮູບເງົາລວມ? metaverse ຄາດວ່າຈະເປັນຄືກັບຄວາມເປັນຈິງແລະ immersive ຫຼາຍ ປະສົບການເກມວີດີໂອ

ນີ້ຈະເປີດປະຕູໃຫ້ທຸລະກິດໃນການໂຄສະນາແລະເຂົ້າເຖິງຜູ້ຊົມຂະຫນາດໃຫຍ່. ເມື່ອມັນເກີດຂຶ້ນໃນທີ່ສຸດ, metaverse ຈະປ່ຽນວິທີການໂຄສະນາ.

ຄວາມຕ້ອງການທັກສະ

ເພື່ອໃຫ້ metaverse ເກີດຂຶ້ນ, ຈະມີການລະເບີດຂະຫນາດໃຫຍ່ໃນແລະການຮ່ວມມືລະຫວ່າງຜູ້ສ້າງທົ່ວໂລກ. ນີ້ຈະຫມາຍເຖິງການເພີ່ມທັກສະຫຼັກເຊັ່ນ: ອະນິເມຊັນດິຈິຕອລ, ການອອກແບບ UI/UX, ການອອກແບບສາຍຕາ, ສະຖາປັດຕະຍະກຳ, ສິລະປະດິຈິຕອລ, ກົດໝາຍ (ການປົກປ້ອງ IP), ແລະອື່ນໆອີກ. 

ຮອບ

ຈົນກ່ວາ metaverse ໄດ້ຖືກສ້າງຕັ້ງຂຶ້ນຢ່າງເຕັມສ່ວນ, ບໍ່ມີໃຜສາມາດຕອບຄໍາຖາມ " metaverse ແມ່ນຫຍັງ?" ແນວໃດກໍ່ຕາມ, ພວກເຮົາສາມາດຈິນຕະນາການໄດ້ວ່າມັນຈະເປັນແນວໃດໃນການສ້າງໂລກສະເໝືອນຈິງທີ່ຜູ້ຄົນສາມາດເຮັດວຽກ, ຫຼິ້ນ, ຊື້ເຄື່ອງ, ແລະມີປະສົບການຫຼາຍຂື້ນກັບຜູ້ຄົນຈາກທົ່ວໂລກ. 

ອີງຕາມການ CEO ຂອງ Meta Zuckerberg, "Metaverse ແມ່ນສະພາບແວດລ້ອມ virtual ທີ່ທ່ານສາມາດຢູ່ກັບປະຊາຊົນໃນສະຖານທີ່ດິຈິຕອນ. ທ່ານສາມາດຄິດວ່າມັນເປັນອິນເຕີເນັດ embodied ທີ່ທ່ານຢູ່ພາຍໃນແທນທີ່ຈະພຽງແຕ່ເບິ່ງມັນ. ພວກເຮົາເຊື່ອວ່າມັນຈະເປັນຜູ້ສືບທອດຂອງອິນເຕີເນັດມືຖື.”

ຂັ້ນຕອນພື້ນຖານແມ່ນໄດ້ຖືກປະຕິບັດ, ພິສູດວ່າຄວາມຝັນຂອງ metaverse ແມ່ນຄ່ອຍໆສະແດງອອກ. ມັນຈະເປັນຫນ້າສົນໃຈທີ່ຈະສັງເກດເບິ່ງເຫດການທີ່ເກີດຂື້ນໃນຫຼາຍສິບປີຂ້າງຫນ້າ.